Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Marjon Smits - WaarBenJij.nu Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Marjon Smits - WaarBenJij.nu

Tofino

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

24 Augustus 2014 | Canada, Tofino

We zijn aan het laatste deel van onze reis begonnen. De overtocht naar Vancouver-Island. Dankzij een goede tip van de receptiemedewerkster (reserveren is niet nodig hoor...) stonden we 3 uur op de veerboot te wachten! Het was enorm druk dus konden we met de eerste boot niet mee. Na 2 uur kwam de volgende en was het weer kiele kiele.. maar we kwamen aan boord. Na een rustige overtocht (niet zeeziek) van zo'n 1,5 uur zetten we voet in Nanaimo. De dag was inmiddels aardig gevorderd en we moesten nog 200 km naar Tofino. En via een weg dwars door de bergen met af en toe een stijgingspercentage van 20 procent viel racen niet mee... Geen tijd voor fotostops. Wel weer een mooie omgeving. De camping ligt direct aan zee. Na een snelle hap gauw naar het strand om een prachtige zonsondergang mee te maken.