Route 99 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Marjon Smits - WaarBenJij.nu Route 99 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Marjon Smits - WaarBenJij.nu

Route 99

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

22 Augustus 2014 | Canada, Whistler

Alle wow's zijn op maar de route van vandaag was onverwacht adembenemend mooi! We vertrokken vanmorgen vroeg omdat we de verste tocht van onze reis moesten afleggen (zo'n 400 km). We reden van Clearwater naar Whistler. Het eerste stuk ging door gehuchten (bij de benzinepomp waren we een attractie) en door de voor ons inmiddels vertrouwde omgeving bossen, bergen, meren en rivieren. Maar op route 99 waren we van het ene op het andere moment in een heel andere wereld. Om ons heen droogte, dorheid, geen bomen meer, een woestijnlandschap. Prachtig. Na elke bocht weer stoppen voor een fotoshoot.. Alleen in de buurt van boerderijen waar de hele dag gesproeid werd waren groene grasvelden te zien. Nog even gestopt in een nagemaakt 'wildwest-dorpje'. Je waande je zo in de tijd van toen. Het gebied waar we doorreden is van de native indianen stammen. Mooi om te zien dat de tijd hier lijkt stil gestaan te hebben. Oude vrachtwagens, overal een paar oude kapotte auto's voor de deur en vooral veel rotzooi of het erf. Maar wat een prachtige omgeving!!

• 27 Augustus 2014 - 21:50

Janneke:

Oh wat had ik graag by jullie in de kampervan willen zitten.
    Geweldig om dat te zien.