Wow WOw WOW!!!!! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Marjon Smits - WaarBenJij.nu Wow WOw WOW!!!!! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Marjon Smits - WaarBenJij.nu

Wow WOw WOW!!!!!

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

18 Augustus 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Van Banff naar Jasper zo'n 300 km over de Icefield Parkway, de mooiste weg van Canada ( zeggen ze...). We hadden dus hoge verwachtingen! Allemaal een mooi plekje voor een raam van de camper en op weg gingen we. En prachtig werd het. Het ene vergezicht na het andere. Bergen, wetlands, gletsjers, bomen, meren, dieren alles komt voorbij. Na wat fotostops de eerste tussenstop bij het Peyto-meer. Een kleine wandeling en daar was het. Een prachtig blauw meer in een verschrikkelijk mooi decor! Daarna weer snel door, we moesten wel voor het donker op de camping in Jasper zijn. Sommige stukken weet je ook niet waar je kijken moet. Naar links, rechts, voor en achter overal is het prachtig! Volgende lange stop op de Columbian Icefield. Een enorme gletsjer. Lopend er naar toe. Windkracht tien en behoorlijk fris. Een groot deel van de gletsjer is de afgelopen jaren weggesmolten. Maar nog steeds een indrukwekkende hoeveelheid over. Weer verder in een rustig gangetje. Een hert, een bighorn sheep naast de weg, maar nog steeds geen beer. Foto's, foto's en foto's maken, zodatb we later alles nog eens rustig kunnen bekijken. De laatste stop bij de Athabasque watervallen. Het water stort hier met enorme kracht naar beneden. Als je in het verkeerde hoekje staat wordt je...... Ja zeiknat! Maar dat was wel een lekkere verkoeling na de lange rit.
De camping opgezocht en nog even in Jasper gekeken. Onze Jasper in Jasper, a dream come true! Uiteraard van alles op de foto zetten... Jaspers Pizza, Jaspers rafting, Jaspers funweek etc. Daar kan hij thuis zijn kamer mee behangen...

• 20 Augustus 2014 - 10:10

Liesbeth:

Inderdaad 'WOW' !!!

• 20 Augustus 2014 - 18:52

Janneke:

wat een "JASPER" dag,te blauw zeg!!!!!

• 20 Augustus 2014 - 20:09

Nel Stolze:

wat een prachtige reis !ik geniet van de verhalen en de foto,s nog veel plezier.

• 20 Augustus 2014 - 22:22

Dinny:

Hallo vakantiegangers

In deze landschappen kan je zeker alleen maarWOW zeggen.
    Fantastisch.
    Maar met die leuke muts en wanten kan je zo naar oostenrijk komem
    van de winter dan ben je gelijk IN.
    Veel plezier nog.

• 21 Augustus 2014 - 14:24

Jolanda:

te WOW, zitten jullie schijven niet al vol van alles wat jullie al gezien hebben?

• 21 Augustus 2014 - 17:02

Arjan B.:

Ik zie inderdaad geen beren op de weg...

Vette reis en mooie foto's. Wil ik ook ooit eens gaan doen!