On top of the world... - Reisverslag uit Banff, Canada van Marjon Smits - WaarBenJij.nu On top of the world... - Reisverslag uit Banff, Canada van Marjon Smits - WaarBenJij.nu

On top of the world...

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

17 Augustus 2014 | Canada, Banff

Vanmorgen op tijd vertrokken. Eerste bestemming: Johnston Valley. Een kloof met een enorme waterval. Ongeveer een uur klimmen om aan de top (of het begin) van de waterval te komen. Best veel mensen ( alleen maar aziaten) hadden hetzelfde plan. Aan de ene kant irritant, mensen die voor je voeten lopen, aan de andere kant ook wel geruststellend.. beren zullen zich hier niet laten zien. Een mooie waterval en een leuke hike (de spieren warm gelopen). Tweede bestemming van vandaag; lake Louise. Een enorm groot blauw meer tussen de bergen. Aan het meer een gigantisch hotel! Na een wandeling van 2 km langs het meer het plan opgevat om verder te lopen naar de sneeuw op de berg. Zo'n 5 km, zou te doen moeten zijn.. Bergop bleek dit toch wat lastiger dan gedacht! Maar wat een beloning voor al het zweet en een beetje bloed aan de hielen (gelukkig geen tranen..)! We kwamen on top of the world! Langs smalle bergpaadjes (richeltjes soms) kwamen we in een prachtig gebied. De foto's zeggen meer dan ik kan beschrijven. Bovenop was gelukkig een theehuis met heerlijk limoenlimonade! En toen nog 7 km terug.. Afzien dus. Op de parkeerplaats snel wat eten gemaakt ( voordeel van de camper, je hebt alles bij je!). Daarna in de schemering op 'dieren-spot-jacht'. We willen toch nog graag een beer zien! Tijdens de hike al chipmunks, een marmot en geiten gezien. Helaas geen beer te zien vanavond. Wel een hert en een enorm grote 'elk'! Prachtig om deze dieren in het wild te zien. Toen we gestopt waren om het hert te fotograferen en Jeroen met camera het veld inliep... stopten er al snel auto's en campers rondom ons. Is it a bear?.. No a deer, what a bear? No a DEER! Grappig om mee te maken.

• 19 Augustus 2014 - 11:58

Micky:

Hoi Marjon,

zeker leuk om weer te lezen allemaal, maar waar blijven de foto's? Je zegt het zelf al: " De foto's zeggen meer dan ik kan beschrijven.". Ben je nu wel of niet blij met 'Veel beren op de weg'?

Ik check binnenkort zeker nog eens.

Gr. Micky vanuit het idyllische Venlo.