Kicking Horse River - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Marjon Smits - WaarBenJij.nu Kicking Horse River - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Marjon Smits - WaarBenJij.nu

Kicking Horse River

Door: Marjon Smits

Blijf op de hoogte en volg Marjon

14 Augustus 2014 | Canada, Radium Hot Springs

De Kicking Horse River is bedwongen! In ieder geval door drie stoere Nederlanders!
De ochtend gebruikt voor een rondje geocachen in the neighbourhood. De kids mochten uitslapen, wat een feest (ja zo'n Campertrip is meestal vroeg op; zwaar voor teeners......). En voor het eerst een camping met goed internet. Het kan niet op...
Maar Jan en ik gingen dus op pad. Door de straten in het dorpje Golden. De huizen zijn vaak groot en mooi (meestal houten huizen) maar de straten zien er vaak in mijn ogen wat 'verlopen' uit. De meeste Canadezen hebben ook veel troep rondom hun huizen wat het straatbeeld niet aantrekkelijker maakt. Vaak wel weer goed onderhouden tuinen met een groen gazonnetje en wat planten. Uiteindelijk 6 caches gescoord.
Om 12.30 het grote moment. De mannen vertrokken gehuld in een wetsuit voor de 'extreme' raft-tocht. Het was nog de vraag of Jasper de hele tocht mocht doen (nog geen 16) maar dat zou de gids onderweg beslissen. Maaike en ik hebben ons vermaakt in het plaatselijke zwembad aan de overkant van de camping.
Zo rond 16.00 uur zaten we met ons stoeltje achter de camper aan de rivier klaar om ze voorbij te zien komen. En ja hoor na een tijdje groot glimlachende mannen op een vlot! Jasper zat er ook bij, dus dat was gelukt. Ze hadden genoten. Het was superleuk en sommige stukken ook erg ruig. Voor de ruige foto's moeten jullie maar een keer bij ons langs komen want die staan op een DVD en kan ik niet via mijn ipad uploaden. Het rivierwater was 5 graden dus ze zagen blauw van de kou. Snel een warme douche.
Een heerlijke dag dus! Morgen trekken we weer verder. Kijken wat we daar weer tegenkomen....