Sightseeing New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjon Smits - WaarBenJij.nu Sightseeing New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjon Smits - WaarBenJij.nu

Sightseeing New York

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Na redelijk geslapen te hebben vanmorgen vroeg op pad. Om 8 uur trokken we de deur van ons appartement achter ons dicht. Te voet richting Times Square. Het was nog redelijk rustig op straat ( zo zouden we 's middags ondervinden) en onderweg waren de aah's en oohs regelmatig te horen. Op een gegeven moment weet je niet meer waar je kijken moet...

Om 9.30 moesten we op pier 83 zijn voor een boottocht rondom New York. Bijzonder om de stad vanaf het water te bekijken! En wat is the city enorm groot! Hoogtepunt natuurlijk het Vrijheidsbeeld. De boot kapseisde bijna omdat iedereen tegelijk de mooiste foto wilde maken. We zijn ook zo'n 20 bruggen onderdoor gevaren. De ene nog mooier dan de andere.

Na de boottocht zijn we op de Intrepid geweest. Een enorm vliegdekschip dat nu in gebruik is als museum. Natuurlijk erg gericht op het fantastische Leger van Amerika dat de ene battle na de andere gewonnen heeft. Na afloop van een educatieve film ook even een applausje voor een held in het publiek (een militair). Boven op het vliegdekschip was een ruimte ingericht met een spaceshuttle. Enorm groot (ik dacht dat ze veel kleiner waren).

Daarna in 30+ graden weer terug gewandeld naar Times Square voor het hoogtepunt van de dag (voor de kids dan) de M&M-shop! Bizar om te zien wat je allemaal van M&M's kunt maken...
Er was een groot ongeluk gebeurd vlak voordat wij arriveerden. Tientallen filmploegen waren bezig het busongeluk te verslaan. Ook weer vol verbazing naar gekeken...

Daarna een struggle om door de enorme mensenmassa weer 'thuis' te komen!

• 06 Augustus 2014 - 06:18

Johan:

Hoi zus, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wij drinken er hier in Nederland wel een borrel op. Gave foto's van de Big Apple!

• 06 Augustus 2014 - 09:02

Greet Slob:

Marjon,Van Harte !!! met je verjaardag.Een fijne dag met zń allen ! Zal wel lukken denk als ik de berichten zo lees. XX

• 06 Augustus 2014 - 09:27

Tom & Co:

Congratulations and Celebrations.... tralalalala... Dikke kus van ons allen Marion en laat je maar eens flink in de watten leggen bij abercrombie and fitch hahaha. Wij hebben alvast genoten van jullie eerste foto's :) groetjes aan iedereen.

• 06 Augustus 2014 - 09:53

Liesbeth:

hello! Marjon, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Misschien vandaag even langs bij Magnolia Bakery :-) Leuk hoor, zo'n voorbeschouwing van NYC, heb je al sporen uitgezet?

• 06 Augustus 2014 - 11:44

Jolanda:

Heerlijk om mee te reizen en jullie avonturen te volgen

• 06 Augustus 2014 - 16:32

Ilse:

Mooi verslag,feest der herkenning!En dan ook nog jarig in NYC! Fijne dag verder,hoewel..zal wel bijna nacht zijn.Have fun!

• 06 Augustus 2014 - 23:30

Dinny:

Hallo smitsjes.

Als eerste Marjon heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Jarig zijn in YN is ook eens wat anderes.
    Een hele prettige vakantie en genieten jullie er maar van

• 06 Augustus 2014 - 23:50

Belinda:

Op de valreep, in Nederland in ieder geval, van harte gefeliciteerd lieve Marjon met je verjaardag! Erg leuk om jullie belevenissen weer mee te lezen, mooi foto's ook. Ga zo door, zou ik zeggen. Een hele mooie tijd daar met elkaar! Groetjes!!!